Chat with us

Customer Reviews
of our Magic collection selling service

(3150)
The process is easy but the pricing and payouts opaque
Review left Mar 20 2024
Shipment processed Mar 05 2024
$74.77 payout, $1.37 fees

Review

The process was very easy to initiate and Card Conduit walks you through all of the required steps. However, any discrepancies between quoted on the initial pick list and the actual price paid out in the final pick list (in my case, a decrease of 22% in the price!) are not disclosed, highlighted, or ... Read more
The process was very easy to initiate and Card Conduit walks you through all of the required steps. However, any discrepancies between quoted on the initial pick list and the actual price paid out in the final pick list (in my case, a decrease of 22% in the price!) are not disclosed, highlighted, or in any way raised to your attention. That was wild.
I understand if I misgraded some of my cards, however, Card Conduit downgraded every single card I sent in. I have over 100 transactions on TCGPlayer without a single negative feedback response. I'm not an expert but I believe I wouldn't have misgraded every single card I sent in.

Card Conduit should have paused the transaction, highlighted the discrepancies and allowed me the option of proceeding, appealing, or getting the cards back. Frankly speaking, as it stands, I cannot and would not recommend the service at all.
Card Conduit Team

Replied Mar 20 2024

We're sorry you did not have an exceptional experience with our service. Based on your responses, it appears that you did not receive any of the communications coming from our side – you were replied to via our website chat when you initially raised concerns about price shifts (prior to your report being finalized), you received a system message linking you to your finalized report, and you received a personal email from our head of operations walking you through your report. None of those points of contact received any feedback from you at any point in time.

"Discrepancies" indicates that perhaps you misunderstood how our service works. You are not submitting your own grading to us – instead, we are assessing your cards and assigning a grade. The estimates prices are just that – estimates for each potential condition type, and you confirm you understand that when creating a shipment with us. As such, we are unaware of what you yourself may have graded the cards – and a ... Read more
We're sorry you did not have an exceptional experience with our service. Based on your responses, it appears that you did not receive any of the communications coming from our side – you were replied to via our website chat when you initially raised concerns about price shifts (prior to your report being finalized), you received a system message linking you to your finalized report, and you received a personal email from our head of operations walking you through your report. None of those points of contact received any feedback from you at any point in time.

"Discrepancies" indicates that perhaps you misunderstood how our service works. You are not submitting your own grading to us – instead, we are assessing your cards and assigning a grade. The estimates prices are just that – estimates for each potential condition type, and you confirm you understand that when creating a shipment with us. As such, we are unaware of what you yourself may have graded the cards – and are simply assessing them per the relevant vendor criteria; the only way we would know if you disagreed with that assessment would be if you expressed it to us. Had you done that, we would have been happy to walk you through the grading process and provide evidence supporting the grades – and to find a mutually agreeable solution. Unfortunately, having said nothing to us for two weeks, that is no longer a possibility as those cards are not in our possession any longer.

We do offer the ability to request a hold for review, which gives you the opportunity to review the report prior to finalization. Even without requesting this, though, we always want people to feel like the have the opportunity to discuss and understand their report – but that cannot happen unless you speak with us – and we absolutely encourage everyone to never hesitate to reach out to us for a discussion.
Sir
Review left Jan 10 2024
Shipment processed Jan 06 2024
$1,022.34 payout, $53.81 fees

Review

Use this service many time, I recommend not sending older cards as they will be graded lower then LP or NM. I had a few cards bought a LP get graded MP which significantly drop the prices on them.
Use this service many time, I recommend not sending older cards as they will be graded lower then LP or NM. I had a few cards bought a LP get graded MP which significantly drop the prices on them.
Seth Larris
Review left Dec 31 2023
Shipment processed Dec 22 2023
$272.12 payout, $4.99 fees

Review

Process was relatively easy. Time to complete was acceptable. Communications and emails about status were excellent.

Since there is no way to challenge a grading or refuse to sell a low graded card and have it shipped back I am disappointed with the overall payment. I know all my cards were ne ... Read more
Process was relatively easy. Time to complete was acceptable. Communications and emails about status were excellent.

Since there is no way to challenge a grading or refuse to sell a low graded card and have it shipped back I am disappointed with the overall payment. I know all my cards were never played, yet it appears that 60% of my foils were low graded. Your shipping instructions say not to use sleeves so how am I to challenge the 'scratches' indicated upon receipt.
I would prefer to sell my cards on my own in order to get a significantly higher price.

Please don't take this review as a negative about yourself or this site. This service is just not for me at this time.
Thank you for your time.
Harsh Grading
Review left Nov 25 2023
Shipment processed Nov 23 2023
$338.55 payout, $6.21 fees

Review

I used your service one prior time and had a pretty good idea of what I'd get. This time I submitted a pack fresh foil one ring and it gets flagged as light play and pays 80 when you're retailing it for 200? Not sure I'm going to use this service a third time.
I used your service one prior time and had a pretty good idea of what I'd get. This time I submitted a pack fresh foil one ring and it gets flagged as light play and pays 80 when you're retailing it for 200? Not sure I'm going to use this service a third time.
Card Conduit Team

Replied Dec 13 2023

While it can be frustrating that a card pulled from a pack is not Near Mint, that unfortunately can be the case. We have seen the exact same wear on other copies of The One Ring (foil) coming out of packs and is indicative of a quality control issue. Condition does not factor in whether it was out of the pack in that condition, and as always we must assess the card in the condition it is in when received.
While it can be frustrating that a card pulled from a pack is not Near Mint, that unfortunately can be the case. We have seen the exact same wear on other copies of The One Ring (foil) coming out of packs and is indicative of a quality control issue. Condition does not factor in whether it was out of the pack in that condition, and as always we must assess the card in the condition it is in when received.
Josh
Review left Nov 11 2023
Shipment processed Oct 03 2023
$2,190.77 payout, $40.16 fees

Review

I spent a long time collecting cards before I decided to sell a large chunk of them to Card Conduit. When buying, I always purchased cards in “Near Mint” or “like new” condition from sellers, just as a personal default - only rarely dipping into “lightly played” territory or trading ‘p ... Read more
I spent a long time collecting cards before I decided to sell a large chunk of them to Card Conduit. When buying, I always purchased cards in “Near Mint” or “like new” condition from sellers, just as a personal default - only rarely dipping into “lightly played” territory or trading ‘played’ cards with friends. So when the *majority* of my cards were graded as “moderately played” by Card Conduit, that was a pretty crushing blow. These were what I thought had been my “valuable” cards and this (obviously) significantly affected what I was payed, especially compared to the “value calculator” on the site. Clearly, there was a disconnect somewhere - maybe all those other sellers had lied to me over the years? I was later told that Card Conduit’s grading scale is extremely strict because it has to be and puts often-unseen things like “micro-abrasions” in the moderately-played category - I was assured these would often be invisible to the naked eye or invisible behind things like protective sleeves. The pictures provided of these flaws were frustratingly unconvincing. Many other sites offer visual grading scales with clear examples, and “moderately played” is usually very clear. Not so here. I think a clear visual guide with potentially surprising nitpicks and/or a warning of “our grading is very zealous, so most of your cards will probably be considered moderately played regardless of how they look” would help overall. Big picture, I appreciate the money Card Conduit did pay me, but it wasn’t a great experience, and I should have gone to my LGS instead. Won’t be using again.
Card Conduit Team

Replied Nov 11 2023

We can understand and sympathize with customers who have certain expectations regarding grades, only to find out that they didn’t have a full understanding of how grading works in the industry. We do our best to offer photographic evidence to educate and explain the grading process; as is cited here, a very clear example was provided, though the customer declined to see any further examples when offered. The fact that the pictures show clear wear supporting the grade, but it was “unconvincing” certainly does indicate a disconnect, and unfortunately that is a difficult bridge to gap.

“Micro-abrasions” are not unseen – they are visible, but small – and the more there are, the more it factors into the grade. “Micro” does not mean you need a microscope to see them. The explanation provided to this customer, with contrasting supporting pictures, was that sleeves in particular can hide (and also cause) wear that exists on a card. Cards must be inspected outside of sl ... Read more
We can understand and sympathize with customers who have certain expectations regarding grades, only to find out that they didn’t have a full understanding of how grading works in the industry. We do our best to offer photographic evidence to educate and explain the grading process; as is cited here, a very clear example was provided, though the customer declined to see any further examples when offered. The fact that the pictures show clear wear supporting the grade, but it was “unconvincing” certainly does indicate a disconnect, and unfortunately that is a difficult bridge to gap.

“Micro-abrasions” are not unseen – they are visible, but small – and the more there are, the more it factors into the grade. “Micro” does not mean you need a microscope to see them. The explanation provided to this customer, with contrasting supporting pictures, was that sleeves in particular can hide (and also cause) wear that exists on a card. Cards must be inspected outside of sleeves with proper lighting to make an accurate assessment, and pictures were provided to show how much wear can be hidden by sleeves.

The grade you purchase a card at is not determinative of that grade. Similarly, opening a card and double sleeving it and putting it in a binder does not necessarily mean that card is near mint. Cards should be inspected prior to sending in to understand the condition they are in, rather than relying on a condition those cards may have been in several years ago. We must grade the cards in the condition they are received, and that was what was done here.

Vendors do have different criteria for grading, and our system is unique because it factors in criteria from many vendors – and our job is to maximize the value, not maximize the grade. When you go to an LGS, often you may not even get a grade – you just get a price, which is reflective of the grade – and it can be easy to ignore the fact that your payouts from our service are vastly superior to the typical LGS even if the grade itself is disappointing you.

Grading can be subjective, and that can be difficult to grapple with especially when dealing with large amounts of cards. For anyone who has concerns about grading, we always recommend requesting a hold for review on the shipment, which will allow us to provide documentation of wear on any cards in the shipment and give us the opportunity to get on the same page prior to finalizing your experience with us.
randall riffle
Review left Sep 13 2023
Shipment processed Aug 31 2023
$233.78 payout, $60.31 fees

Review

easy to send the cards and not a horrible wait time but now that im trying to get my money paypal is holding it until october fourth and asking me to update the transaction or print a shipping label as if i am a seller. Not a big fan.
easy to send the cards and not a horrible wait time but now that im trying to get my money paypal is holding it until october fourth and asking me to update the transaction or print a shipping label as if i am a seller. Not a big fan.
Card Conduit Team

Replied Sep 13 2023

Unfortunately we do not have any control over what Paypal decides. We are always willing to confirm our receipt with Paypal to reduce or remove holds, but that option isn't always available. Absent that, we are also always willing to switch payment methods if Paypal has decided to be unreasonable. All of those options are available to anyone who reaches out to work with us on it.
Unfortunately we do not have any control over what Paypal decides. We are always willing to confirm our receipt with Paypal to reduce or remove holds, but that option isn't always available. Absent that, we are also always willing to switch payment methods if Paypal has decided to be unreasonable. All of those options are available to anyone who reaches out to work with us on it.
Matthew Chellew
Review left Nov 18 2022
Shipment processed Nov 05 2022
$238.51 payout, $67.73 fees

Review

It was easy service with good communication along the way but I think their decision on lowering card value for quality is a bit too strict - or their estimate formula is much too generous. I still may use this service again but with that 37% reduction in mind to see if its still worth it.
It was easy service with good communication along the way but I think their decision on lowering card value for quality is a bit too strict - or their estimate formula is much too generous. I still may use this service again but with that 37% reduction in mind to see if its still worth it.
Evan S.
Review left Mar 14 2022
Shipment processed Mar 02 2022
$2,164.79 payout, $113.94 fees

Review

It does not matter if the card came out of a pack and sent straight to card conduit, they will be considered lightly played.
It does not matter if the card came out of a pack and sent straight to card conduit, they will be considered lightly played.
Card Conduit Team

Replied Mar 14 2022

We are very sorry to see that your experience with our service did not meet your expectations. Our service can bring some unique situations into play that are worth enumerating here. Before that, though, we will also note that all the recently released cards from your shipment actually were graded near mint – so it isn't clear which cards you're referring to that were straight out of the pack and sent to us. It was only cards from older sets in your shipment that we graded worse than near mint. In situations where there are questions about our process or grading, we do encourage customers to reach out to us to investigate and receive more information regarding our grades – we are always happy to provide more information and/or pictures to ensure we are on the same page.

One of the more unique parts about our service is that we are maximizing the payout for a particular cards, rather than maximizing the grade for a particular card. This can be jarring for customers to see ca ... Read more
We are very sorry to see that your experience with our service did not meet your expectations. Our service can bring some unique situations into play that are worth enumerating here. Before that, though, we will also note that all the recently released cards from your shipment actually were graded near mint – so it isn't clear which cards you're referring to that were straight out of the pack and sent to us. It was only cards from older sets in your shipment that we graded worse than near mint. In situations where there are questions about our process or grading, we do encourage customers to reach out to us to investigate and receive more information regarding our grades – we are always happy to provide more information and/or pictures to ensure we are on the same page.

One of the more unique parts about our service is that we are maximizing the payout for a particular cards, rather than maximizing the grade for a particular card. This can be jarring for customers to see cards they believed to be one grade instead come in at another. The key is to view the payout for the card and whether that is satisfactory, as there are many scenarios where a lower grade results in a higher payout. By way of example, the KTK Bloodstained Mires in this shipment were graded at LP, which was a payout of $28.67, while the highest NM price would be $28.48. In this example, grading the card at LP results in a superior payout.

Further to this point, every vendor we outlet cards to has their own rules regarding grading. Because there is no "one size fits all" approach, what one vendor might accept as NM may not be accepted by another vendor. If there is a card that would be accepted as NM by one vendor, but that payout is less than what another vendor's LP price is, we would again grade the card as LP in order to maximize the payout.

Lastly, although this did not appear to affect your shipment (as the cards from recent sets were all graded as near mint), it is very much worth noting that cards straight out of the pack are not necessarily near mint. Most people who have purchased sealed product in recent years has faced this to some degree, but the print quality and margin for error therein may mean that a card straight out of the pack is near mint. While we can absolutely share in the frustration many players feel about this, we unfortunately still have to grade the cards in their "as is" condition, and cannot take into account the fact that they may have been pulled out of the pack in that condition.
Nico
Review left Jun 14 2021
Shipment processed Jun 03 2021
$30.83 payout, $9.09 fees

Review

The process is super easy. Like you literally just ship them your cards and they pay you - no questions asked.

Is it worth it? The payout isn't great and might not even cover the shipments costs. So I spent $17 on Flat Rate shipping through USPS. The box was full and had approximately +3,000 MTG ... Read more
The process is super easy. Like you literally just ship them your cards and they pay you - no questions asked.

Is it worth it? The payout isn't great and might not even cover the shipments costs. So I spent $17 on Flat Rate shipping through USPS. The box was full and had approximately +3,000 MTG cards. Was paid out a total of $30... so you wont make much selling bulk here.

If you really need to dump your cards this is at least EASY and QUICK.
Jacob
Review left Mar 24 2021
Shipment processed Feb 17 2021
$76.74 payout, $91.76 fees

Review

I will say this upfront that I had 2600+ cards shipped in. It was irritating at first because they only told you the time frame it took for the next step of the process to be completed and not the entire process (it'll take 4 days to get from delivery address to sorting bins, it'll take 1 week to so ... Read more
I will say this upfront that I had 2600+ cards shipped in. It was irritating at first because they only told you the time frame it took for the next step of the process to be completed and not the entire process (it'll take 4 days to get from delivery address to sorting bins, it'll take 1 week to sort all the cards, etc) I wasn't aware of how long the entire process was which was roughly 3 weeks when it was all said and done. I had all of my cards self evaluated using tcgplayer scanner and estimated about $300+ I would've gotten selling them myself but only got $76 from card conduit. I understand they need to make a profit but that markdown seemed ridiculous. Communication during was great and I was able to look at any time to see where they were at on my cards and was on time.
Card Conduit Team

Replied Mar 25 2021

We're sorry your experience didn't match up with your expectations, but we very much appreciate your feedback. We'll do our best to address each of your concerns.

We try to clearly communicate our service timeframe in our terms and FAQ. The speed of processing for your shipment was fairly standard for us: 1 week to process the cards, and 1 additional week to issue payout. There were 2 days, according to our records/tracking, between delivery and when we marked it received/queued for processing, which is also fairly standard. We will see if there are opportunities to make this timeline clearer so everyone knows what to expect.

About your payout: We never like to see a shipment where the total payout is less than the total fees, as was the case in this situation. That always indicates a large amount of bulk (valueless) cards. In such cases, we strongly recommend our option to exclude commons from processing. You declined this option when you created your shipment, and even s ... Read more
We're sorry your experience didn't match up with your expectations, but we very much appreciate your feedback. We'll do our best to address each of your concerns.

We try to clearly communicate our service timeframe in our terms and FAQ. The speed of processing for your shipment was fairly standard for us: 1 week to process the cards, and 1 additional week to issue payout. There were 2 days, according to our records/tracking, between delivery and when we marked it received/queued for processing, which is also fairly standard. We will see if there are opportunities to make this timeline clearer so everyone knows what to expect.

About your payout: We never like to see a shipment where the total payout is less than the total fees, as was the case in this situation. That always indicates a large amount of bulk (valueless) cards. In such cases, we strongly recommend our option to exclude commons from processing. You declined this option when you created your shipment, and even specifically commented that you did not want to exclude any items in your shipment notes. Unfortunately the ~1300 non-foil commons in your shipment only had about $6.45 in buylist value, far less than the fees required for our team to process all of those items.

Overall the complexion of your shipment was a little unique in that it was a large volume of low value cards. While the TCG retail value was around $300, it's not unusual for lower value items to have little or no buylist (wholesale) value, as was the case with many cards here. Keep in mind that bulk items that do not appear on vendor buylists appear to have some notable value on TCGPlayer, but unfortunately do not actually have value beyond typical bulk rates. This is due to minimum card values from people listing their cards for sale, taking into account both selling fees and cost to ship.
We launched our reviews feature in January 2021, and invited every previous customer to leave a review. Reviewers have the option to omit their payout/fee amounts and shipment highlights page. We publish all reviews, unedited, but may post a response in certain cases. We may need to remove a review if it's offensive (profanity, etc).